Om Skorpans djur- och naturförskola

Vi på Skorpans djur- och naturförskola vill erbjuda en förskola med fokus på ett lustfyllt lärande, där individen i centrum för sitt eget lärande med hjälp av djuren och naturen.

2017 blev vår förskola Grön flagg certifierad.

Genom att ha fokus på djur, natur och utomhusvistelse ger vi dig som vårdnadshavare och ert barn ett alternativ till den traditionella, kommunala förskolan. Vi arbetar med: miljöarbete i vardagen tillsammans med barnen, värna och lära om natur och miljö, värna och lära om allemansrätt och närområdet, arbeta för hälsa och glädje.

Skorpans djur- och naturförskola är utvecklad för att ha högsta kvaliteén, med fokus på Lpfö 18 och Barnkonventionen.

Vår förskola är belägen i Munkedal i Staleområdets vackra omgivningar. Vi på Skorpans djur och naturförskola vänder oss till dig som vårdnadshavare, boende i Munkedals kommun eller i en angränsande kommun. Vi har en stor lokal där ert barn får möjlighet till ett upplevelsebaserat lärande med hjälp av naturen året om. Vår vision är nyfikna, trygga och friska barn.

Barngrupperna är små och personaltätheten hög. Vi har vår egen kock som lagar mat från ekologiska och närproducerade råvaror.

Vår förskola har 2 avdelningar, Hjärtat och Lejonet. På avdelningen Hjärtat går våra minsta barn, 1-3, och på Lejonet de äldsta, 3-5. Placering på avdelning sker efter mognad och ålder.

ÖPPETIDER: 6-18 mån-fre
TAXA: Samma taxa som kommunen råder

Låter vår verksamhet som något för ditt barn? Har du frågor? Gå in på följande länk Kontakta oss där hittar du alla våra kontaktuppgifter.

2 reaktioner på ”Om Skorpans djur- och naturförskola